moaslife

Alla inlägg under juli 2010

Av Monica - 24 juli 2010 15:36

Hej igen gott folk!!!


Ja det var sååå länge sedan jag var här och bloggade.

Ja det har hänt en hel del både roliga och tråkiga saker i vår/sommar..    


I slutet av april fick vi den stora fördelen att köpa in oss på en omplacering av en liten rottweilertik TILDA. Min dotter har ju uppfödning på dom och hon har ju tjatat på mej i många många år. Men jag har varit tveksam och grunnat på att dom är ju såå stora och orkar jag med dom?? mm mm vi har ju lille gulliga ZEB kvar och han är ibland hos oss och ibland hos mitt x där han trivs sååå bra.


Nåväl vi beslöt oss att köpa TILDA för jag har ju nu gått  pension nu och då har jag ju tid och gubben min var också med på det.

H kom in i våra hjärtan med en gång och lekte sååå bra med Elin´s valp DORIS som bara är 1 mån äldre och hennes stora tik DELTA som är 5 år  snart.


Vi gladdes åt TILDA och njöt i fulla drag, men så började hon att få problem med kisseriet, hon blev aldrig rumsren och läckte urin på dynor, golvet, jag hon kunde helt enkelt inte hålla sej något. Vi sökte ju givetvis veterinär och dom gjorde massa nundersökning hon fick medicin och blev inte bättre.

Vi fattade beslutet att hon skulle opereras och se om hennes ena urinledare som leder från ena njuren ledde fel och in i slidan. Det gjorde den inte utan var helt korrekt . Vi funderade vad vi skulle göra för vet. sa att hon var superinkontinet och hade en förslappade blåsa och kunde givetvis få medicin för detta men det skulle inte garantera att hon blev helt bra. Hon skulle få äta medicin hela livet och få återkommande urvägsinfektioner som skulle leda till njurproplem. Vi beslöt att hon skulle få somna in för gott och inte behöva lida mer med att skämmas varje gång  hon kissade inne...lilla pluttan var sååå go och jag älskade henne sååå mycket.  


VARFÖR VARFÖR...skulle inte få ha henne hos oss i många år till, varför skulle just hon få sluta sina daga innan hon blev 6 mån ens. Hon var en sån underbart liten käck tjej busig och kärleksfull. Man undrar om man gjorde rätt men det är något vi aldrig får svar på så det är bara att gå vidare och minnas henne som hon var en UNDERBAR TILDA..

Saknade är såååå stor och gråten kommer heeeela tiden när jag tittar in i hennes bruna fina ögon som på denna bild...   Nogför idag...för nu skall vi åka ner till Nyns och käka middag på nån krog för jag fyller år idag. hurra för  mej!!!

Kram

Moa

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards