moaslife

Direktlänk till inlägg 26 november 2011

Lördag---soligt

Av Monica - 26 november 2011 16:00


Hej på er!!


Ja nu har det gått några dagar sen jag skrev här på bloggen...

Jag har haft en svår tid med allt som har hänt, och jag känner mej så förvirrad.

Det har varit väldigt tyst här hemma ingen har talat eller nämnt något om vad som har hänt.!!??

Vi går som katten kring het gröt så att säga....vill inte starta en diskussion, men igår kväll så började

jag att dra upp det för jag hade fått en kommentar här på bloggen av en som heter Janneman..och jag tror jag vet vem det är.. 

Jag fick liksom för mej att jag var syndabocken och att det var helt mitt fel att problemet fanns i vår familj..??

Till saken hör att jag har försökt och försökt på alla sätt att få det bra inom familjen....

Alla måste ju dra sitt strå till stacken det är ju inte bara för den s.k "sjuke" att sitta på ändan och förvänta sej

att alla andra skall ställa upp och hjälpa till och inte själv göra ett enda dugg för att få hjälp för sitt

beroende...man MÅSTE  ju ta ansvar för sitt eget liv också och inte  bar skylla på att det är en sjukdom och att man har haft en svår barndom....

Jag har inte heller haft det såå lätt i barn/ungdomen blev våldtagen som 14-åring av 2 18-åringar...haft 5 missfall,

mist min bror i Estonia och till på köpet så har jag en svår sjukdom på ögonen som gör att jag är mkt synskadad,

ser inte i periferin utan har ett s.k tunnelseende och kan inte klara mej utan ledsagare i skymmning och mörker.

Det är väldigt jobbigt...samt så har jag tinnitus med ett ständigt tjut i öronen...men men så klart gnäller jag

över det ibland när man inte ser och skall be om hjälp..men det är mitt liv och jag kan inte belasta andra för 

det och försöker gaska upp mej och inte gå ner mej men gör ju så ibland givetvis. Man är ju ingen okänslig

robot och kan ta allt, så jag har ju mina skäl till att till slut inte orka med en annat STORT problem även om det

är min man som jag har lovat att älska i nöd o lust..som Janneman skriver...att jag förväntas att göra...


Alla har vi våra demoner inom oss och man måste försöka ta tag i det själv till största delen för det finns

hjälp att få, vi lever ju i 2011-talet och det har kommit fram med mycket bra metoder som kan hjälpa 

människor med olika beroenden, med KBT-terapi, olika samtalsgrupper...you name it...

Men då måste man också vilja ta tag i det och söka den hjälpen, det är ingen uppsökande verksamhet detta.

Jag har pratat med  honom om det och förhoppningsvis så kommer han att ta en sådan hjälp och TRO på detta,

som KBT-psykologerna lägger fram som metod...DET kan inte jag hjälpa honom med...

Nåväl nog om detta idag...

Faktum kvarstår, jag har inte fått något redigt svar om han vill vara kvar i vårt liv tillsamman, det är väl 

jag igen som får starta upp ett samtal för han tar aldrig initiativ till diskussion var det än gäller.

Jag tycker att man skall prata om allt i ett äktenskap och reda ut problem på ett vuxet sätt och inte gå

därifrån och strunta i att svara eller bara säga "jag vet inte vad jag skall säga" "har inga förslag",

"vet iinte"...vise versa...

Hej

Vi hörs

Moa

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards