moaslife

Direktlänk till inlägg 27 november 2011

GLAD 1:A advent

Av Monica - 27 november 2011 12:43


Hej igen!!


Idag är det 1-a advent och inte en snöflinga har skådat mitt halvblinda öga...

Men man får tänka på den svenska ekonomin att inte snösvängen får rycka ut

och tära på kapitalet i Sverige...tänk på hur mycket det fick kosta dom förra 2 

vintrarna..herregud vad snö vi hade då.. För mej får det gärna dröja till självaste >julafton 

med att snöa och då får det kommer rejält med stora flingor och så får et gärna ligga kvar 

1 månad för att sen försvinna för gott...


Idag skall jag åka till min lilla Mor och träffa bror och svägerska och fika 1-advent med henne.

Imorron skall jag åka till lille Far och fika med honom en försenat 1-a advent..


Gubben kör taxi så det bara ryker och stämningen här hemma har lättat betydligt, det känns

lättare inombords och det gamla grållet har vi lagt på hyllan  för att få frid till jul i alla fall.

Sen får man se hur det löser sej, jag kan inte vara arg länge det är det värsta jag vet och det är

väl mitt stora problem...att jag har en sån stor EMPATI och kan inte göra människor ledsna..

det är väl därför jag går vidare och förlåter och förlåter hela tiden. Jag är som en sån där docka

eller pryl som är tung i gumpen och lägger man den ner   så vippar den upp med en gång...

Alltså jag går ner i dyn och deppar några dagar, sen så ljusnar jag upp och kommer igen. men det tar 

längre tid varje gång och varje gång naggas det i kanten på kärleken...GIVETVIS...


Nåväl det var en liten rapport för idag..

Ha det gött allihopa

Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards