moaslife

Direktlänk till inlägg 30 november 2011

Bonde söker fru....

Av Monica - 30 november 2011 21:38

  


Hej påer !!!!


Jag har nyss beskådat programmet Bonde söker fru... jag vad skall man säga om detta program

jag hoppas innerligt att några av dem hittar kärlek, för den är bannemej inte lätt att hitta. 


Dem där paren som verkade vara kära i varandra , ja jag skulle också vilja vara så där kär någon gång...

MEN jag tror jag har aldrig varit så där övertygat kär i någon och kännt att man funnit sin själs

vän som passar in i sitt liv...ja man trodde väl det men ack så upptäckte man efter ett tag eller

efter en nära tid att så inte var fallet....  


Kärlek för mej har varit en kort intensiv upplevelse och sen har det förstörts med diverse   

strulande från den andra partern med olika saker men mest har det varit ett STORT behov av att

ha alkohol i sin närhet...alltså ett beroende av något slag som har försört kärleken på något sätt... 


Jag är själv ingen perfekt person MEN jag missköter mej inte när jag dricker vin eller öl, har aldrig försummat familj eller  rumlat runt och blivit personförändrad...då skulle jag direkt sluta och skulle veta att jag INTE tål

alkoholkaltiga varor....alltså en insikt på att jag och alkoholen inte är VÄNNER. 

Jag är inte på det klara på hur jag vill ha det i framtiden, ensam eller fortfarande gift..??????

Jag måste få tid på mej att tänka och inte förhasta mig så jag inte gör något dumt soom jag får

ångra...jag tänker framför allt på ekonomin...det är det som är KRUXET..och det stör mej att jag

inte skall få ha det bra på gamla dagar utan att blir utfattig...jag menar...KAN JAG BO SJÄLV med min

futtiga pension, ????????? Men jag jobbar på det för jag tror jag behöver lugn o ro och inte en massa oro

som livet har bjudit mej på dom sista 5-6 åren...  

Just nu består mitt liv att en transportsträcka och ett ständigt tänkande och grunnande på hur mitt

slutgiltiga beslut skall bli, jag vet att jag kommer såra en person om jag bestämmer en sak och det gillar

jag inte, jag vill ju att alla människor skall vara lyckliga och må bra...MEN  jag måste ju tänka på mej själv 

också man lever ju bara en gång och JAG VILL VARA LYCKLIG...är det att begära för mycket????


Hörs snart igen

Moa




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards