moaslife

Direktlänk till inlägg 2 december 2011

En lugn fredag...

Av Monica - 2 december 2011 23:24


Hej Bloggen!!!


Idag har jag inte gjort ett jota, som man säger här nere... med andra ord sovit länge

varit med gubben och handlar nere i  Nynäs, sen hem och slappa framför datorn.

Varit ut med Delta innan mörkret kom för då kan jag inte gå ut no way då vet i tusan

vart vi skulle hamna då Delta och Jag.. 


Till middag gjorde jag en jättegod Moussaka, jag fick till den ganska bra jag tog tomater i också

för jag älskar tomater i mat.


Idol vart det sedan och semifinal...och då blev det Amamda och Robin som skall få tävla

i globen nästa fredag ... om titeln..IDOL 2011..  

Jag under vem som kommer att vinna, jag skulle ju vilja ha haft med Moa som finalist för

hon sjunger sååå grymt vackert och är en sån duktig  låtskrivare. MEN hon kommer inte att vara

arbetslös i framtiden dom kommer att slåss för att få släppa en skiva med henne och hennes

material ...Oj  oj  den skivan skall jag köpa eller bränna ...eller hur...


Annars går det som vanligt inga höjdarhändelser händer här det är ganska  TRÖKIGT   

tycker jag, jag känner ingen glädje för nåt, kan liksom inte  fått fatt i glädjen och positiviten

den är försvunnen och bortblåst...Och att det är jul snart och man skall köpa julklappar och

planera för den helgen gör så att jag får lite panik...Helst skulle jag vilja att det är mars-april

och att julen redan varit...hmmm ..jag som annars tycker om att pynta lite och planera för julen

men inte denna jul...VILL INTE....

Ja ja, nej nu måste jag gå och lägga mej för jag skall upp kl 08.00 imorgon bitti för jag skall jobba

ett helgpass på Heddan mellan 10-15 det känns bara trevligt för då får jag annat att tänka på. För

dom ungdomarna dom sysselsätter mej hela tiden med diverse prat och göromål...bra där.  .

Så god natt alla ....

Vi hörs

Moa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards