moaslife

Direktlänk till inlägg 6 december 2011

Bättre dag för dag....

Av Monica - 6 december 2011 12:07


Hej bloggen!!!


Idag känns det bättre i min deppighet, igår måndag var jag väldigt LÅG och kände mej sååå

jäkla under isen som man kan känna sej..det känns skönt att inte var såå gråtmild hela dagen..

Jag vill ju tro att det skall bli bättre för en inbiten OPTIMIST är jag och har alltid varit...

Mitt bästa uttryck är ju.: ALLTING ORDNAR SIG..  .


Jag skulle ha svar på om jag gör det rätta att förlåta en gång till och om han då som han har börjat med

gå till AA, och till psykologen 1 ggn i veckan...då kanske det finns hopp. Tills dess kanske jag få

hålla ut...men något svar på det får jag bara av mig själv...?????  


Jag har haft sååå svårt denna gång att förlåta och släppa sorgen över sveket och tilliten som försvunnit

helt...det tar tid att jobba upp det på nytt om den någonsin kommer tillbaka men det kanske man kan

leva med ...det bleknar väl och suddas ut MEN DET FÅR INTE BLI  ETT NYTT BAKSLAG.....  

Jag vill ju känna mej glad och njuta av livet som pensionär , genom att jobba lite då och då

och vara ledig och känna mej tillfreds....

Jag tror att han har fattat att jag mår jäkligt dåligt av detta bakslag och svek för han har sett hur LÅG 

jag har varit och vi har inte pratat nåt med varandra för han har ju en låsning när det gäller att prata

ut...det nämnde han för psykologen igår och jag hoppas på att han får en KBT-terapi som jag tror

är det han behöver. Jag sa det till honom igår, och jag tror han fattar vad det innebär, men då måste

han också öppna sej för psykologen och inte säga att han mår bra jämt...hoppet är det enda som

finns kvar... 


Well well, idag skall jag in och jobba ett jourpass på Heddan.. 15.30-22 - sover-- och så slutar jag 12.00

imorgon...det skall bli nice, det blir den 3-dje tisdagen jag jobbar med nästa tisdag den 13-de LUCIA ,

13-21, sen så jobbar jag annandagen 12-18. Det blir mycket kosing x-tra i januarilönen  


Nog för idag, tack för idag...

Ha det bäst

Moa 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards