moaslife

Alla inlägg den 2 februari 2010

Av Monica - 2 februari 2010 14:01

  

Hej alla kära vänner.!!!

Ja jag skäms verkligen att jag inte har skrivit på min lilla blogg som inte såå många läser men några kanske?????  


Det har varit såå omtumlande liv nu ett tag...vi har flyttat till en kanonskön lägenhet i NYNÄSHAMN.

Elin dotra  har ju fullt upp med sina valpar som har blivit hela 6 veckor redan , och vi har ju givetvis varit där mycket och gosat med dom små hulligarnern, ja dom är det nu biter i allt drar i kläderna och skall kampa med allt som kommer i deras närhet. Så Elin har jobb nu med att mocka skit o  pink efter dom för nu vill inte mamman städa...Bläää men visst finns det mammor som äter skit efter sina valpar länge...

  Denna underbara lilla varelse  DORIS skall Elin behålla i sin ägo hemma. Är hon inte bedärande söt????  


Nu denna vecka är vi hundvakt åt en kompis till Elin som har 2 golden retrivervalpar en på 6 mån och en på 4 mån. Vi har 6-månadersvalpen hemma här FLISAN. En mycket trevlig lite dam. Man märker skillnad på rottisar och golden.

Rottisarna är mkt kraftigare i allt, deras sätt att gå och springa , ja hela deras varelse är helt annorlunda, vi är ju vana vi sådana hundar .Golden-tiken är ju en

mer mjuk hundras i deras rörelse och sitt sätt att uppföra sej, rottisarna är är ju mer klumpigare s.a-s, men bägge 2 raserna är UNDERBARA. Det kommer at bli väldigt konstigt att släppa ifrån oss Flisan sen om en vecka när Eva kommer och hämtar hem henne igen. Man vänjer sej såååå snabbt att ha en hund omkring sej och vi saknar ju folrtfarande vår lilla KAXE såååå väldigt mycket.     Kaxe poserar alltid sååå fint frammför kameran....lillplutten  

Vi kanske skall ta hand om en liten terrier vid namn Zeb, en Norfolkterrier, också en kompis till Elin som har honom. Hon vill placera om denna lilla kille på 6 månader och jag  föll ju för det och har tjatat på min käres gube    och han har gett med sej att vi skall prova i några veckor, så får vi känna oss för om vi trivs ihop och att Elins kompis gör rätt i att sälja honom till oss.


Vilken vinter vi har ????? Idag var vi ute med Flisan och gick i snön hon älskar ju snö och det gör ju alla hundar, kul och springa runt och snusa i snön så den flyger runt omkring en. Men snart så vill vi h a värme och vårsol, tack vinter i all ära men inte så jäkla lång tack.


Nu skall jag väl sätta punkt för idag, tills nästa gång jag får ändan ur vagnen att skriva på bloggen. SKÄRPNING    M O A

Ha det bäst...

Moa




Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards