moaslife

Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Mulen dag -torsdag

Av Monica - 1 december 2011 15:46

 

Hej på er!!!!!


Idag är det inget gosväder, fy vad jag tycker illa om detta disväder som inte låter solen

komma fram ett enda dugg...   BLÄ ...nej ett skott i nacken skulle denna årstid ha..hihi  .


Idag har Elin ocjh jag planerat om lite blommer vars rötter bara täckte hela krukorna, inte kul att vara 

blomma här inte, men nu så fick dom ny frisk jord och större krukor...lite spilligt och kletigt men bra blev det...

Sen gick vi ut i höst/vinter vädret och Elin tränade lydnad på sina hundarvid fotbollsplanen i Nynäs där vi bor..,

därefter gick vi hem och fika och drack ett glas glögg med dom nybakade lussebullarna...


På det känslomässiga planet så går det sin gilla gång och jag har fått ett lägnhetserbjudande på

en lägenhet som jag hade lagt som intresse, men jag vet inte om jag är såå intresserad av den

för det ligger lite avsides och är i det äldsta laget, kanske lite sunkig invändigt...vet ej. Har kontaktat

killen som bor i den nu om en visning av den så man inte säger nej till den innan jag sett den...


Jag har lagt intresse på en mängd andra lägenheter så jag väntar på resultat av det...

Jag resonerar att får jag en lägen het där jag verkligen vill bo så kanske det är ÖDET att jag skall

bo själv..vet ej...det är svårt att bestämma sej i denna hypersvåra dilemma... 

Det enda jag vill är att  få LUGN och RO i själen, tack!!!! Jag pallar inte mer motgångar och svek  

Jag vet inte heller hur det skall gå med Zeb och hur många han skall vandra emellan då, för husse Hasse

vill ju fortfarande ha honom och så skall Ingemar ha honom och så skall jag ha honom, man undrar ju hur

förvirrad denna lilla redan förvirrade hund bli...????? 


Jag ser ju hur han försöker göra det så bra som möjligt här hemma, men dock så pratar han inte om det

fast jag sagt att jag fått erbjudande om lägenhet..han visar ingen reaktion som JAG SER ...men så klart tar 

han det inombords och det tycker jag är synd...för jag vill ju prata om det..DET GÄLLER JU VÅR FRAMTID...

Man kan ju inte bara nicka och förlåta allt utan alla måste dra sitt strå till stacken och verkligen KÄMPA..

och jag tror inte han är tillräckligt stark för att kämpa på  och så tror jag inte han vet hur man gör för

att verkligen värna om sitt liv han slarvar med sin hälsa anser jag...tänker inte sej för vad han äter och när 

han äter, för han har ju högt blodtryck och är överviktig och det är inte bra alls...men han kan inte ens

tacka nej till något gott..faller för frestelser hela tiden och det går igen i beroendet också givetvis...

Kanner han för att inta något som han är sugen på då gör han det till verklighet utan att tänka till...

SKALL  jag verkligen ha detta?? är det bra för mej??? mår jag bra av detta????


Jag skriver av mej här för jag får inte  prata av mej hemma för det är för döva öron..  

Må så gott

Moa


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards