moaslife

Direktlänk till inlägg 14 januari 2010

Här är jag igen

Av Monica - 14 januari 2010 00:32

Hej tjejer killar tanter och farbröder samt hundar och katter.  


Nu  har valparna blivit såå stora och goa och dom skall snart komma till min dotter uppe i Nynäshamn för hon skall ha dom dom sista 4 veckorna innan dom skall till sina nya ägare. Allt efter SKK´s regler.  Lydig och seriös som hon är min dotter.

 

Är hon inte bedårande söt , det är så,am smälter som smör på en het potatis...jo lika god är hon nog också att pussa på. Det skall bli så underbart att få träffa dom 7 valparna på lördag när dom kommer hit upp från Linköping där dom varit sen dom föddes hos fodevärden.  


Ja det var länge sedan jag var här och skrev. jag har ju flyttat och vad det innebär...en jäkla massa kånkande, släpande och det har varit sååå jobbigt för mej och min gubbe som inte har varit riktigt frisk heller. Och inte jag heller jag har åkt på min jäkla ryggont igen, jag pallar inte att bära någonting eller att böja mej ner och upp så får jag ont i ryggenmed en gång. Gammal kärring har jag blivit. Som tur har vi fått mkt hjälp av min dotter Elin och hennes pappa hjälpte till med självaflytten med flyttbil...tur det finns snälla människor.  

Men idag så har min gube kört det sista lasset och jag  varit hemma och kurerat min rygg så gott det har gått, ja lite plockande har jag väl åstadkommit

så det har blivit riktigt fint här i vår jättefina lägenhet.

På måndag så kommer en stor fin schäslong-soffa som vi skall ha som tv-soffa och som bäddsoffa då min mans alla barna kommer på besök.

Nej nu väntar sängen den sköna så tills vi hörs så  ha det bäst

var radd om varandra..  

Moa

 
 
inger

inger

15 januari 2010 19:51

Mysigt med valpar.
Hoppas du får en skön helg,utan värk
Kramiz

http://colahundar

 
inger

inger

26 januari 2010 17:02

Hej där.
Vart tog du vägen.Saknar dig här på bloggen.
Hoppas det är bra med dig.
Kramiz

http://colahundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards