moaslife

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Hej igen!!!

Av Monica - 16 februari 2010 10:48

Ja nu var det ett tag sedan jag var här på bloggen.

Mycket har hänt sen sist och jag har helt enkelt bortprioriterat bloggen av andra händelser.


Först så var vi hundvakt åt en golden retrivervalp på 7 månader som heter FLISAN

Flisan var underbar och mysig liten dam som vi hade mycket trevlige med, men långpromenader ute snön  i Nickstaskogen där vi bor.


Sedan så har vi varit och besökt Elin och hennes växande valpar lite då och då, och nui har dom fått åka hem till sina nya hem lite varstans i svergie.

  Lilla Doris i matte Elin´¨s famn,,,hon skall stanna kvar hemma hos Elin..



Men NU har vi tagit  hand om en liten Norfolksterrier blott 7 månader gammal.

 

En glad, sprallig lekfull med mycket spring i benen-kille vid namn ZEB. Han jagar vår gamla katt Leo ,som hoppar upp på soffor och fräser som en orm  och boxar

till Zeb , men det gör inte Zeb ett dugg  han bara fortsätter. Kul med en lekkompis . MEN  som är lite väl  känslig ibland jag vill ju bara leka säger Zeb. Men dom vänjer sej nog med varandra om vi  får ha Zeb kvar. Det är en prövotid än så länge tills vi ser om vi trivs med honom och att han trivs med oss.

Likaså skall hans gamla familj också tycka det är ok att vi tar över honom...Tiden får avgöra...men jag vill ju ha honom hos oss...Jag tror också min gubbe vill...se så söta dom är här nedan....!!!   Mina killar har lite mysigt.


Fr o m idag har vi fått nytt schema så nu jobbar jag några intesiva veckor ibland och en del veckor som denna jobbar jag bara 9 timmar ....??????!!!!! Skönt för då kan jag tillbringa tillsammans med my boy´s.


Nu skall jag väl inte skriva mer idag för jag lovar att framöver skall jag rapportera om vår lilla Zeb och hur han vänjer sej vid oss och vårt liv, och mer bilder.


Ha det bäst

Moa

 
 
inger

inger

17 februari 2010 12:00

Ja ibland har man så fullt på shemat,att man måste prioritera lite.Men va mysigt med valp igen.Hoppas att ni får behålla honom.Man faller ju för dom så fort.Och sen kommer man ut på dagliga promenader.Det är ett stort plus.Jag har nyss kommit in efter promenad nr.2 idag.Det är lite pulsigt i all snö,som det tycks finnas hur mycket som helst av.Vi har nog ungefär 70-80 cm nu.Och det fortsätter att snöa idag också.
Ha det bäst

http://colahundar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards