moaslife

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....


Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar

som behöver mig...  

Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte

hur man kan känna sig så här tom utan känslor...dom är helt bortblåsta och som ballonger i skyn.   


Jo, igår var det en stor lycka. Elin och jag ar på hundutställning på Älvsjö-mässan, Nordisk vinnarhund-

utställning officiell. Dorins vann först sin klass i unghund,,alltså fattar ni 1:a av 9 st ung-tikar..

Sedan blev hon uttagen i konkerransen bland dom andra tikarna som vunnit sin klass...där var det 14 som

hon tävlade om och hon kom då 4:a av dessa tjusiga champinons och andra tikar...alltså hon kom 4:a

av alla 70 tikar som ställdes ut...det är jag väldigt glad över...  


Som sagt som ovan så var det en glädje som fylldes mej igår, men idag är det lika tråkigt och en  orolig

känsla ha jag inom mig och julglädje kan inte infinna sig, kom kära julstämning.. 


Elin och jag var och julhandlade lite i fredags i Farsta centrum, där var man ju inte ensam så att säga 

extremt trångt och bullrigt. Men vi fick några julklappar köpta i varje fall och nu på onsdag-torsdag är hon

ledig igen då skall vi försöka avklara resten så man har det gjort.. Det känns inte roligt alls att köpa jul-

klappar i år, vet inte om det är att vi inte fått någon snö eller är det "bara" min olustkänsla och hemska

nedstämdhet som gör det... 


Jag känner som om mitt liv är ett stort ? (frågetecken) bara, jag har sån vankelmodighet och många

många funderingar inom mig som jag brottas med hela tiden. Inget blir sagt och inget blir bestämt

och det hatar jag. Jag vill ha koll på allt och veta vad jag skall förvänta mig i framtiden...och fatta

beslut och rätta mig efter det...OVISSHET är min fiende... 


Jag har lovat att jag skall baka hallongrottos till jul få se vilken dag jag gör det. Vilket år som helst...

ha ha nej idag eller imorgon...nej då skall jag jobba på Heddan 13.21...Jag jobbad ei lördags mellan

10-15 och då akade jag 30 lussekatter till Ulrika som bor där..hon  hjälpte visserligen till och rullade

och knådade so gott hon kunde...


Nej nu är jag tom på ord ett tag..

Vi hörs vänner

Moa 

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards