moaslife

Direktlänk till inlägg 13 november 2011

Jag är tillbaka,.

Av Monica - 13 november 2011 13:04

   


Hejsan alla ni där ute!    

Bättre sent än aldrig har jag kommit igen hit till bloggplatsen.

Ja det har hänt massor omkring mej men inte sååå intressanta kanske...för er.


Ja pensionen den rullar på med lite inhopp med jobb på Heddan.

Det är jättekul att komma dit och hälsa på och göra lite nytta och framför allt tjäna lite pengar för pensionen

är inte såå värst mycket för en f.d deltidsarbetande Uska.


Gubben och jag har varit ute och rest en hel del . 2010 var på i Bulgarien och Elin min dotter och jag var på Cypern i aug 2010. I år  har Elin , Ingemar och varit på Cypern och Ingemar och jag till Turkiet...

I Turkiet får man alltid såå god mat dom är fantastiska på att lägga upp maten och krydda den.

Helt underbat man blir överaskad varje gång man beställer in nåt. Detta var turkiska pannbiffar..mmmm

Resväskan har haft mycket att göra , man måste passa på så länge man orkar och har råd.

 

 Här hade vi en underbar vecka på Hotel Althea Beach i Fig three bay, på cypern

i aug-2011.

Vi får se vart vi tar vägen nästa gång vi åker iväg..

Jag vill hemskt gärna besöka Italien för där har jag aldrig varit och jag äskar italienska köket.

Idag är det Fars dag men jag har inte ork att åka till min lilla far som är över 90 år för jag har haft såå jobbigt med min lilla mor som också är över 90 år. Hon har tyvärr brutit lårbenshalsen och på det fått en hjärtinfarkt.

Hon har åkt in o ut på olika sjukhus och kommit hem med hemhjälp 5 ggr om dagen men är ändå väldigt  orolig

när hon ligger hemma, med all rätt. Kärlkramp har hon dragit på sej och hjärtsvikt..Lilla gumman.  

Så idag så blir det bara att var hemma och mysa med dottern och hundarna, kanske kolla in någon film på em och dricka cappuccino.  

Jagorkar inte kolla om jag har stavat rätt, det får ni ta kära vänner.


Hejsan

Vi hörs snart igen.
Moa   


 
 
Ingen bild

bettan

13 november 2011 15:19

kram på dig!!!! <3 <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards