moaslife

Direktlänk till inlägg 16 november 2011

ONSDAG..sol....

Av Monica - 16 november 2011 13:03

Hej kära vänner och framför allt min käraste vän SOLEN.. 
Idag har jag hämtat ut 3 st bh-ar som jag beställde från TV-shop..!!!???
Det var typ sportbehåar med spets vid urringningen och breda axelband , så att dom inte skulle skära in i axlarna och ganska bred där bak..Skönt så inte ev valkar skall synas när man har en tight tröja på sej.
Ganska dyra var dom alla 3 gick på 625 kr, det tycker jag är dyrt för jag brukar inte köpa såå dyra bh-ar.
Det är skillnad om man har en stor byst och tung byst då får man nog kosta på sej extra kvalitet, men har ju gjort en bröstoperation för 20 år sedan...alltså jag tog bort nästa 1 kg bröst. Den operationen fick jag kosta på mej själv
för jag skulle få vänta sååå länge på att få den betald av landstingen och det ville jag inte vänta på...25.000:-
kostade den. MEN det var det värt på långa vägar, det är det bästa jag har unnat mej själv det var som en befrielse att slippa gå omkring med ont i axlarna gömma sej i stora tröjar för jag tycker det FULT med stora bröst. 
Efter det kunde jag ju gå i linne och tighta tröjor och köpa snygga behåar det var verkligen en fröjd.
Så egentligen skulle jag inte behöva sådana här behåar som jag har köpt nu..i varje fallinte för att jag tung byst, nej den är liten och fast och inte tillstuýmmelse till häng, det hade jag förut...usch usch...blä.
Ikväll skall gubben och jag gå på samtalsgrupp på Syncentralen, där vi träffar 6 olika par med något synhandikap och deras sambo/man el. fru... Vi har en diskussion runt bordet där vi tar upp flera problem diskuterar hur vi löser dom i vårt hem och omgivning. Det är mkt givande att träffa människor med samma eller liknande fel eller synnedsättning. En del har blivit blinda genom diabetes, eller vid födseln och en del genom andra typ av sjukdomar som är medfödda, som min. Min sjukdom heter RP det står för Retinitis Pigmentosa..där stavar och tappar förstörs i ögats näthinna, som gör så att man kan se i mörker och detaljer och i sidled/periferin...Jag kan inte se alls i mörker, skymning och i stark solsken...jag ser bara i mitten och inte på sidorna där är det bara suddigt och grumligt. Då blir det att jag snubblar, springer på folk för jag ser ju inte när dem kommer i ögonvrån..Jag spiller ut dricka på bordet och har sönder saker, behöver mkt ljus där jag arbetar sas vid diskbänken spisen, men jag vill INTE ha ljus ifrån andra ljuskäglor längre bort då bländas jag ..ja ja det är en besvärlig situation, inte lätta att få som jag vill..
Jag har fått mkt hjälp från syncentralen nya glasögon, arbetslampor, forstoringsglas, klocka som pratar, dom har fixat färdtjänst till mej...ja massor. Och så har dom olika kurser o sammankomster för oss om vi villa träffas och prata...Kanonställe helt enkelt..Där blir man förstådd..som man inte alltid kan bli hemma..
Ja nu har jag förklarar hur jag har det...annars  har jag det bra....jag har ju min gubbe som ledsagare när vi är ute och reser för där är det mkt mörkt och han hänger jag på alltid när vi är ute på stan och min dotter hon är ju född med en mor som har ett handikap så hon kan och vet vad jag inte kan klara av att se t.ex på restauranger, då säger hon till om mer ljus eller lanpor..  
Nu  avslutar jag bloggandet idag och hoppas vi ses imorgon...
Ha det gött
Moa
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards