moaslife

Direktlänk till inlägg 17 november 2011

Torsdag 17 nov...

Av Monica - 17 november 2011 13:32

Hej Solen!!!     


Idag har vi varit och shopat i stan, lite vin och öl och så var jag in på Lindex och hittade en jättefin 

skjortblus, med glittertrådar i i röda svarta färger...jättefin. REA 129:-


 Elin skulle till en väninna i Västerhaninge och träna hund och fixa med sin hemsida.


Sen i kväll skall vi käka tillsammans för Elin är ledig idag, det blir Lövbiff och pompe en god sallad.


Nu skall jag sätta mig i stolen och läsa min bok, jag har kommit till slutet nu och Elin

har läst den och hon har aldrig gråtit så mkt i slutet av en bok, hon såg inte texten för alla

tårar.. Jag är väldigt spänd och förväntansfull hur jag skall tycka om den.

Boken är av författaren Kristin Hannah..och heter VAD SOM ÄN HÄNDER.  


Mor min mår ganska bra efter omständighetern efter infarkten och benbrottet.

Hon har ju hemtjänst 4 ggr per dag och det gör mej mkt trygg dom är såå trevliga i Aspuddens hemtjänst.


På lördag skall vi till min bror  och svägerska och käka middag, det skall bli såå trevlig för hon lagar sååå god mat.

Min gamle far skall med så vi åker hem med honom i samma taxi, så det blir samåkning så han kommer hem säkert..Hoppas han kan komma med dert berör på dagsformen på han...90 år då är man rätt svag i vissa dagar och orkar inte åka bort.


Nej nu blir det fika och boken....


Må så gott...

Gå ut i solen..

Moa  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards