moaslife

Alla inlägg den 12 november 2009

Av Monica - 12 november 2009 19:44

Ja nu har jag jobbat färdigt denna vecka.Skrattande

Hade ett ganska bra möte idag som vanligt på torsdagen.

Började kl 07.00 och sedan följde jag med en boende till tandläkaren där hon fick en genomgång och rengöringa av sina hemska tänder som är gul-bruna av plack och tandsten. Hon vill ABSOLUT inte få hjälp med tandborstning av oss personal, fast vi är ombedda att vi skall hjälpa henne...MEN hon vill inte  få hjälp.

"jag vill inte ha nån dadda" säger hon....hmmmm vad skall man göra åt detta...vi står maktlösaGråter


Ikväll åt vi gubben och jag en god räkgryta bestående av : kinesiska stora räkor, ris, paprika, champinjoner, vitlök, lök och haricotvertes...sambal...vitt vin ..mums såå gott och nyttigt och magert...ett glas vitt vin gled ju ner ganska lätt också.Kyss


Nu skall vi njuta av kvällen i soffan.Foten i munnen

Jo, idag har vi haft visning på vårt hus...för vi har funderingar på att sälja det och kanske få hyra ett radhus i Vika istä'llet...billigare nu när jag skall gå i pension till sommaren.

Vi får se om dom nappar...verkar instresserade men det kan dom ju säga också.

Kaffet väntar nu

Puss o kram

Ha det bäst

Moa

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards