moaslife

Direktlänk till inlägg 16 september 2009

Åh vilken underbar morgon....tralalalala

Av Monica - 16 september 2009 10:05

Ja kan man inte bli glad när man går upp ur sin sköna varma gosiga sän, vid ca 9.00-9.30Flört

Sätta sej vid morgon-tv-n och äta en god frulle ...fil, musli, kaffe och smörgås...jag gillar den starten på morronen.


MEN imorron börjar jag kl. 07.00 och då bör jag gå upp kl 05.20 för att sen INTE få i mej frullen som ovan (äter den på jobbet) och sätta mej i min limosin kl 06.00 och ta mej till jobbet....hmmmm knepig tid att börja jobba på fy och usch.

MEN JAG SKALL INTE KLAGA FÖR JAG HAR GUDBEVARS färdtjänst pga mitt ögonhandikap (jag ser inte i mörker ej heller i skymning) och har i dagsljuset tunnelseende så jag kan inte åka kommunalt till jobbet för då skulle jag irra mej bort från tid och rum....TUR ATT FÄRDTJÄNSTEN FINNS...jag är sååå tacksam, blir hämtad i bilen hemifrån och från jobbet.

Jag beställer mina bilar online på datorn och gör det  flera dagar i förväg för jag har ett rullande schema. Det är morgnar ibland kvällar och mitt på dagen, det funkar bättre än att prata med personalen på Färdtjänsten för växeln sitter iMoldavien ??? konstigt va och dom fattar inte vad man säger ibland.

Mina ögon har tyvärr blivit mycket sämre och är i mycket stort behov av ledsagare så fort det börjar bli mörkare ute som det nu börjat bli på kvällarna...därför ÄLSKAR jag våren och sommaren, då är jag säkrare att klara mej själv och det är ett behov som vi människor har...att inte ligga till last och att jämt vara beroende av andra människor INTE KUL...men behövligt...tyvärr men jag skall inte klaga såå jäkla mkt det finns alltid dom som har det sämre eller hur???


Jag har en underbar man, underbar dotter och många många underbara vänner och ett jobb jag trivs med och ekonomin är hyvsad,  inge överflöd men vi kan resa utomlands 1 ggn/år...DÅ ÄR JAG NÖJD.


Men min man har ju börjat att köra taxi för 020 och bidrar ju en hel del till resekassan är inte det underbart så säg.


Nej nu orkar jag inte skriva mer...skall in i duschen...

Ha det bäst i höstvädret

Moa


 
 
Elin

Elin

16 september 2009 19:44

men du är en underbar mams, så klart du har underbara personer runtomkring dig =)
man umgås ju bara me såna som e lika en själv hihih
puss dotra

http://bogalice.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards