moaslife

Direktlänk till inlägg 29 september 2009

Dagarna går sååå fort

Av Monica - 29 september 2009 23:23

Jag hinner inte med att blogga ju.

Igår var det 15 år sedan ESTONIA förliste och min käre storebror försvann i det kalla otäcka havet.

Det var den jävligaste dagen i mitt liv..fyy så hemskt det var innan vi visste OM  han fanns ibland dom räddade eller om han försvann i det blåsvarta kalla vattnet.


Min bror var journalist på Tidningen Vi och jag tror INTE att  han sov när detta hände...aldrig NO WAY så nyfiken som han var och lättväckt så var han säkert med och försökte rädda andra och sej själv i all kaos. Jag undrar ju om han fanns med i livbojorna och föll över bord från dom eller om han föll i vattnet från ESTONIA...ja som ni förstår så han man många många tusen frågor som vi aldrig kommer få svar på och det har väl man funnit sej i men man blir ju påmind varenda årsdag den 28 september 1994.Kyss


Igår var Elin och jag och hälsade på  min gamle Far som hade fått en hjärtinfarkt i söndags, så han ligger på Huddinge sjukhus hjärtintensiven och vilar ut efter denna pärrs. Det här är hans 4-de infarkt som han drabbas av hur många skall han orka med. Denna gång var det visst en stor infarkt och efter detta så blir han nog sämre i sitt orkande och att kunna sköta sej själv.

Han har TRYGGHETSLARM men det är ju löjligt han fick ringa ambulansen för larmcentralen på hemtjänsten fick inte ändan ur vagen att komma till pappa utan ambulansen kom före dom ????? och dom fick ropa i brevinkastet att han skulle öppna till dom men se det kunde han  ju inte för han var sååå dåligt. Dom fick vänta tills kärringen kom från hemtjänsten och öppna med deras nyckel... varför skall han då ha trygghetslarm när dom inte kan ringa till  112..


Hmmmm man blir ju lite fundersam varför i  herrans namn pappas larmcentral  inte  kunde agera lite snabbare, han kunde ju ha legat där och dött på kuppen. Tur att han ringde själv....bra karl  reder sej själv...Skrattande


Nu väntar sängen på mej

Sov gott

Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards