moaslife

Direktlänk till inlägg 1 november 2009

Ledigheten slut...

Av Monica - 1 november 2009 23:29

Så fort 3 hela dagar kan gå, jag fattar inte men snart är jag ledig igen.

Tänk va??? jag pratar alltid hur mycket jag vill och är ledig måste betyda något...kanske att jag vill gå i pension snart och känner mej färdigjobbar så att säga.Skrattande


Idag var vi och tittade på Elin´s kennelträff här i Stora Vika, Hon hade bjudit hit hundar från sina kullar under åren.

Men alla kunde ju förstås inte komma men några från varje kull kom och dom fick lite tips och råd av duktiga Elin som kan både det en och det andra om att träna uppfostran och lydnad på rottweiler. Hon har ju fött upp och uppfostrat 8-9 rottisar från valpstadiet och de vill inte säga lite och myyyyyycket jobb och kärlek ligger bakom det.

 

En fin vy över vackra Stora vika...där valpträffen ägde rum. Våra sköna promenadvägar är guld värda.

 

Så går det till att få fina rottisvalpar gott folk....hahaFlört


Idag så gjorde jag en mustig köttgryta med mycket grönsaker i mums det var jättegott efter en ganska

mulen och ruggit dag.Tungan ute


Imorron skall jag jobba natt , jag behöver inte vara vaken på natten utan vi har sovande jour och det är tur det

för jag kan inte jobba natt och vara vaken då blir jag sååååå sjuk i min tinnitus.

Så nu måste jag krypa till kojs och sussa kudden....

sov gott alla ni

MOA

 
 
lollo

lollo

2 november 2009 09:46

Godmorgon!
En trött sådan..grått och blåsigt ute.En sån här dag man bara vill lägga sig under täcket igen och sova..Efter par koppar kaffe så Joddlar jag nog som vanligt igen..Tjoho!
Synd med din Tinnitus..måste vara väldigt jobbigt.
Ha en bra dag och Må så gott!
Kramen!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards