moaslife

Direktlänk till inlägg 15 november 2009

50-talet

Av Monica - 15 november 2009 09:54

Ja det var på 50-talet som vi träffades, mina 3 tjejkompisar.


Vi har träffats genom åren varje år, ja på dom sista 10-20åren 2-3 ggr per/år.Skrattande


Först var vi skolkompisar, sen var vi tillsammans med killar som var kompisar, vi åkte omkring i en 59-årsmodell på Volvo-PV och/eller i en liten bubbla WV. Sen så gifte vi oss på olika håll men höll kontakten i varje fall. En av kompisarna har jag haft mer kontakt med och det är Ann och hennes familj men dom andra lite mer sporadiskt.

Men sedan jag fyllde 40-år för 22 år sedan så har vi hållit kontakten varje år eller oftare.Skrattande


Så igår var det dax igen för en träff och på  Södermalmstorg (Slussen) och kl 13.00 ALLTID samma plats o tid.

Där står vi och väntar på varandra och när man ser 1, 2 och 3  snygga tjejer .. då kramar vi om varandra och INTE har vi blivit äldre på dom här åren. NO WAY kanske lite mer rynkor men samma glada ansikten möts på torget mitt i STOCKHOLM.

Sen bestämmer vi oss vart vi skall ta vägen, ner till gamla stan, eller som igår uppåt Götgatan och hamnade igår i Söderhallarna och satt och fikade och pratade, pratade, pratade och återigen prata, skratta och ha sååååå trevligt.

2 av tjejerna har varit svårt sjuka en i cancer och en nyss i en svårt depression så hon blev inlagd på sjukhuset och fick 10 elchocker...det låter gammalmodigt med det skall vara mkt bra mot depression, sägs det....Obestämd

Men hon minns inger från sina dagar då hon var inlagd på sjukhuset inga besök eller nåt det låter däremot väldigt hemskt, Det om något kan ju man bli deppad av, men minnet kanske kommer igen så småningom. Hoppas det för hennes skull.  Igår var hon lite tagen såg jag men vid glatt humör lite trött var hon dock så klart säger man då, en hemskt upplevelse för henne...lilla gumman. Men därför är det sååå viktigt avv tjejer träffas och stöttar varandra.


Denna helg så jobbar min gubbe fast han egentligen inte skulle göra det för han har säkerligen dragit på sej en ögoninfektion...alldeles röda ögon har han och känner sej inte riktigt 100% återhämtad efter sin förkylning.


Nåväl idag skall jag bara slappa hemma för vädret är såååå murrigt, hoppas Elin kommer på frukost snart annars får katten och jag mysa ensamma hemma...inte så pjåkigt heller.Flört


Ha det bäst

Kram

Moa

 
 
inger

inger

15 november 2009 11:10

Men vad det där lät mysigt.Att ni har hållit ihop så länge.Man blir riktigt avundsjuk.Jag har en kompis kvar sen skoltiden.Vi träffas väldigt sällan,det är ju en bit emellan oss.
(9 mil är ju ingenting i dessa dagar)Men till veckan så kommer hon hem för att fira sin far som fyller 90 år,så då ska vi träffas.
Ha det bra

http://colahundar.bloggagratis.se

 
lollo

lollo

16 november 2009 10:11

Vad kul det lät att träffas under så lång tid.Jag har oxå ett helt gäng från skoltiden som kan träffas och prata i telefon.Vi finns för varandra.
Ha en bra dag och må så gott.Kramizar=D

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

17 november 2009 10:11

Tjohadderittan Hej! =D
Hoppas du får en toppen dag.Här ska det finslipas i nya rummet..snart klart.Kramar

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards