moaslife

Direktlänk till inlägg 21 november 2009

S O L E N S K I N E R

Av Monica - 21 november 2009 11:33

Nämen hej allihopa i sveriges avlånga land.Skrattande

Ja idag känner jag mej ganska hyfsad, för det är ju sol....sol kan man tänka sej den gula runda varma underbara saken uppepå himlen...lyser och värmer idag.

Kan man annat än att blir glad fast jag skall iväg till arbetet snart och jobba natt.

Men det gör inget det är bara inatt och imorron till kl 15.00, sen ledig på måndag.


Igår kväll så stötte jag huvudet in i en öppen badrumsskåps-dörr faaaan vad jag svor det gjorde sååå ont...ja jag grät en tår och det blev en bula .... Det är inte första ggn jag stötter i öppna dörrar det är mitt handikap med mina jävla dumma blinda ögon.Gråter


Vi var och tittade på en jättefin lägenhet ner i Nynäshamn igår....guuuud vad fin den var en 3:a mycket fräsch och MINA färger på tapeterna. Alltså i ett rum var det blåa tapeter och hör och häpna i "vårt" (kommande) sovrum var det röda tapeter häpp det älskar jag.

Jag har försökt övertala min gubbe att måla om till eller tapetsera till röda väggar nån gång det är såååå jäkla snyggt.

Och om vi får denna lägenhet så får jag som jag ville...hahahahahah fniss.

Vi står bra till att få denna lägenhet MEN kruxet är ju att vi måste ju få vårt hus sålt innan ....fasen vad folk är sega att höra av sej hihihihi.

 Jo det är en del faktiskt men dom skall fundera och fundera....förståeligt..men men. Jag är ju ivrig inte att flytta från vårt underbara hus, men skall vi ha det drägligt i framtiden med ekonomin så måste vi flytta ...jag vill ju gå i pension och det är snart.......


Nu skall jag hoppa in i duschen och klä mej ,,,herregud inte gjort de ännu skönt med att slappa på morgonen inna jobbet väntar.

Hoppas min gubbe får min körning har är nämligen ute och kör taxi denna helg...

Elin dottern jobbar för fullt på en gruppbostad i Nynäshamn...hon trivs  sååååå jättebra.kul för det är underbart att jobba med utvecklingsstörda dom ger sååå mkt kärlek...


Nåväl vi hörs snart

Kramizar

Moa

 
 
lollo

lollo

24 november 2009 15:06

Tjingeling i Stugan!Hoppas du har en bra Tisdag=D.
Många Kramar!

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards