moaslife

Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Monica - 1 oktober 2009 09:58

Ja så har det hunnit bli oktober   R E D A N   suck faaaaan vad har sommare tagit vägen???????

Vips så har det blivi  höst men septembedr har ju varit helt underbar, med sol, klar himmel och hög fin luft.

Igår så jobbade jag kväll och det var inte sååå kul, personalbrist ett jäkla ringande för att få in vikarier som givetvis inte kunde jobba dom passen som det fattades folk på. Ja tycker att man alltid sitter och ringer och ringer efter vikarier. Hur många vikarier vi än har så fattades alltid folk för att det är såå mkt sjukdom och Vabbande???Obestämd


Hmmmm det är kanska jag som har börjat att räkna ner och vill gå i persion för jag har inget tålamord och engagemang  längre känner jag i arbetet...är det utbrändhet som nalkas eller nåt annat ...jag vet inte.

Jag tycker alltid att jag får vika tvätt, tvätta åt dom boende och bädda rent i sängarna det är precis som om vissa INTE ser att hela badrummet hos en del boende är proppfullt med tvätt. Varför inte tvätta åt dom och hjälp dom det är ju för fan därför vi är där det är vårt förbannade jobb och inget annat. VI ÄR DÄR FÖR DOM.


Jag känner mej som en gnällkärring mer och mer inget kul att känna så SkrikandesObestämd

Nåväl nu har ju pappsen kommit hem från sjukan efter sin hjärtinfarkt och han ringde mej nyss och var tungandad och funderade på vilka tabletter var bra för honom som han hade fått utskrivit. Jag har sagt att han skall införskaffa ett stycke DOSETT för det är mkt lättare att se över sina tablettintag men ICKË SA NICKE han skall sköta det själv och kan det säger han. Hmmmmm nej säger jag han glömmer vissa och dom kanske är livsviktiga för hans hälsa givetvis. Ja ja han får väl sköta detta själv några dagar till men jag skall köpa en dosettt till honom så han får vänja sej vid den så kanske han ändrar sej.


Nu skall jag snart åka iväg till mitt sista arbetspass för denna vecka och det är ett personalmöte och där skall jag ta upp ett o annat. Grrrrrrrrr  Lite mer ordning på bygget  TACK


Väl mött mina vänner'

Moa

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards