moaslife

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Monica - 2 oktober 2009 22:52

Ja nu har man sett  Idol 2009 och visst blev man förvånad över vilka som gick vidare.

Att Camilla gick vidare trodde man ju inte  men kul för henne, hon måste kanske ändra lite stil och gå ifrån dansbandsstilen och bli lite mer seriös och lite mer popigare kanske ...vad vet jag.


Idag har jag varit i Nynäshamn och shoppat lite mat förstås och en fin tröja till mej.

Ingemar har kört sin ista taxiresa för ett tag nu han är alldeles trött just nu han har ju kört skitmånga mil varje dag och tjänat ihop en massa kulor till våra framtida semesterresor. YeeeeesGlad


Vi har besök av Ingemar´s son från Örebro han skall natta över här för han skall vara på en kurs i stockholm imorron och då passade han på att hälsa på oss för det var ju länge sedan vi träffades.


Min lilla pappa har bekymmer med att hämta ut sin medicin och hemtjänsten ville inte hjälpa honom så jag ringde till biståndshandläggaren och försökte få till att han skulle få lite mer hjälp i sitt hem. Dom skulle också se till at han ev kunde få förtur till Orren ett serviceboende i Tumba... men vi få se det kan dröja länge det. Som tur så har han en snäll gammal gumma som granne och han var och ringde på hennes dörr och frågade om hon kunde hjälpa honom att hämta ut medicinen  och det gjorde hon... det är bra att hjälpa varandra grannar emellan.Flört


Nu snart skall vi lägga oss och sova det skall bli skönt att sova ut imorron bitti, men gubben min han skall köra sonen till Ösmo tidigt men sen kommer han väl hem och somnar om...hoppas jagObestämd


Nå väl ha det bäst

Moa

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards