moaslife

Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Monica - 4 oktober 2009 22:44

Det har varit en innesittande helg för oss, det har ju varit sååå jäkla dåligt väder så man kan ju inte göra annat.

Vi var ner till "stan" ett tag och köpte på oss lite billigt kött som dom sålde på Coop-Forum, gott är det som fanken .

Fläskkotlett med klýftpotatis

Haricotwerts

Vitkålssallad

Mums fillibabba.Tungan ute


Fasen vad lack man blir jag satt här och bloggade och skrev en heeeel massa, men så råkade jag komma åt en knapp så vips så försvann hela sidan jag hade skrivit. Då är det inget roligt att skriva samma sak igen. Eller hur???????


Men lite skall jag berätta.Glad


Tänk att 3 dagars ledigt kan gå så himla fort, imorron skall jag jobba natt alltså vi har sovande jour-nätter så man sover i ett sovrum när dom boende har gått o lagt sej vid ca 22.00-tiden Det är bra för helt vaken kan jag inte vara igen. Jag jobbade en tid natt på Danderyds sjukhus på en hjärtavdelningen och då var det full fart hela natten, till saken hör att jag inte kunde sova när jag kom hem . Tja till ca 13-14 ca men det räcker inte så jag blev ju sjuk på kuppen av att inte sova igen.  Nej nej nattjobb är inget för mej NO WAYTyst


Min lille Far har dragit på sej en dunderfökylning, inte bra efter infarkten hoppas bara inte det blir en lunginflammation, då vete katten om han klarar av detta. Jag beordrade honom att ta alvedon och acetylcystein för det löser slemmet som han har svårt att hosta upp. Är han inte bra imorgon så måste han kalla på läkare..


Nu skall vi sussa kudden snart. trött är jag som bara denCool

Ha det bäst

Moa

Av Monica - 4 oktober 2009 12:30

Ja nu har det verkligen blivit höst, med kyla blåst och alla löver faller ju i en stor hög här bak på den lilla trädgården som vi har. Vi skall försöka gå ut i kylan idag och kratta ihop dessa löv och lägga under rosenbuskarna för det har dom sagt på tv dom där experterna. Då håller man den värsta kylan och tjälen borta från rötterna så dom inte fryser.


Vi börjar allihopa att känna av höstförkylningarna, snuviga och mosiga i huvudet är vi även dotra Elin som är här på ett frukostbesök.


Jag har ju försökt mej på att Tradera bort lite av min stoooooora skinnväskeförråd uppe på vinden.

Jag har gudbevars en stor last...den har blivit nästan sjuklig...jag KAN INTE gå börbi en väskaffär utan att gå in och "klämma"  på väskorna men jag köper INTE alltid en väska för de...utan bara känslan av att känna skinnet mot handen är en knepig "LAST"....tur att inte man har några andra laster som är farligare.


Nåväl mitt väskförråd skall nu minska jag SKALL sälja ut lite av mitt förråd så andra kan få njuta av mina fina SKINNVÄSKOR...  för dom är inte mycket användna jag är mycket rädd om dom och har en väska kanske bara typ 1-2 veckor i stöten sen byter jag modell och färg så dom hinner inte bli utnötta...


Är det någon uti landet som har samma idiotiska last så hör av er---snälla   skulle vara kul att diskutera med er och varför man är så besatt  eller  galen i skinnväskor.


Nu skall vi göra lite mer kaffe jag är inne på den 2-andra kafferundan


Ha de bäst

Moa

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards