moaslife

Direktlänk till inlägg 13 oktober 2009

Böljande blå....

Av Monica - 13 oktober 2009 22:26

Ja böljande var det allt....det blåste halv storm ute på Ålands hav inatt men inte hörde vi något gubben och jag.

Nej nej, vi har hade ätit en underbar buffé och druckit en massa vin, och sedan dansat kvällen lång efter  Leif Kronlunds orkester, där Ingmar Nordström var gästartist.

Så blåsten hörde vi som sagt inte fast det var kraftiga smällar mot fören sa en del som hade varit vakna och blivit störda av allt oväsen. Cinderella begav sej inte ut på stockholms skärgård förrän 20.10 igår kväll, orsaken var lite oklar en del sa att det var något fönster som var trasigt och en del sa att det var för blåsten, inget vet riktigt. Men sen satte han snabb fart på skutan och hann ikapp tiden för att sedan vila i Mariehamn.

I morse var det fortfarande mkt vågot på havet så när vi skulle äta av den underbara frukostbuffén så fick vi parera så att vi inte gick på varandra, så mkt blåste det.

Men vad fin Cinderella har blivit sedan den fick lite renovering i somras, så ljus och fräsch med en kanonöverblick över alla goda och fräscha maträtter...mmmmmmmums så gott det var.Tungan ute


Taxfree-shopen gav oss lite mer att bära hem än vad  vi hade när vi anlände till båten...lite av varje smått o gott kom nerhoppande i kassarna.

Gubben fick deo-stick Ck one...jag fick en ny ljuvlig Edt och så lite drickbart och ätbart såsom lite choklad till darlingen Elin och hallonbåtar till min lilla mor som älskar godis.


Nåväl nu känner man sej att både magen och levern får allt vila sej en hel del nu ifrån allt skräp man tillfört den stackars kroppen. Nu blir det vila, vila...och återigen en smaaaal diet i varje fall för min del huruvida min älskling Ingemar kommer att följa min stil det får framtiden utvisa.ObestämdFlört


God natt och sov gott alla ni....

Må väl

Moa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards