moaslife

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

God morgon, god morgon hör fåglar sjunga.....

Av Monica - 18 oktober 2009 10:14

Nej mina vänner den tiden är förbi...nu förbereder dom sej till at flyga långt bort. Tänk va,  en del av våraGlad småfåglar som har kvittrat så vackert för oss i vår och i sommar, dom skall flyga hundratals mil och sedan fortplanta sej igen.

Men tänk så långt dom flyger dom små liven, fattar inte och så kommer dom tillbaka nästan till samma plats i sverige...ofattbart.Obestämd


Men svanar flyttar väl inte någonstans, nej dom håller också ihop i hela sitt liv med sin partner,,,är inte det gulligt så säg..Förvånad


Inatt var sömnen lite bättre för jag hade tagit några smärtstillande tabletter , men ändå är inte min rygg bra det är sååå jobbigt , känner mej som en stel 90-åring som går böjd några sekunder innan jag kan resa mej upp från soffan. Fan redan i min unga ålder som 62 år...VA VA VA VA???

hur fasen skall man då se ut om 20 år....jag vill inte veta....Foten i munnen



Idag kanske vi skall åka och hälsa på far min ett litet tag....se om vi kan hjälpa honom med något, men sen vill jag hem och softa i soffan , och vila mej.


Ja vi kan väl höras lite längre fram på dagen...

Ha det bäst

Moa

 
 
Inger

Inger

18 oktober 2009 12:30

Hej Monica.
Har läst lite på din blogg.Tycker du skriver så intressant,
Ja tänk att småfåglarna orkar flyga så långt.Jag har satt upp mitt fågelbord utanför köksfönstret så jag kan njuta av de små liven.
Ha de bra

http://colahundar.bloggagratis.se

 
Inger

Inger

21 oktober 2009 09:23

Hej Monica.
Kul att du skrev tillbaka.Nej jag känner inte till din vän.Jag är inte så mycket för utställning och sånt.
Om du lägger in min adress under Länkar,så hittar du mig.
Ha en bra dag

http://colahundar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Monica

21 oktober 2009 10:32

Hej Inger!!
Ja nu klarat av det själv också att lägga till dej på min länk. Så bra vi är , eller hur. Det är min dotter som har skapat bloggen hon är jättehaj på att fixa hemsidor och bloggsidor.
Hon har en kennel med namn www.bogalice.com där hon föder upp Rottweiler i liten skala och är väidigt seriös. Underbara hundar. Vad har du för uppfattning av rottisar. Dom har ju alldeles i onödan dåligt ryckte.
Ha de bra,,,vi hörs
Monica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Monica - 2 juli 2012 13:05

                  

Av Monica - 11 januari 2012 23:39

Hej igen!!!!!!!   Det var ett tag sedan, men nu har vi bestämt att sära på oss min man och jag. Och vad det innebär att jag har fått en liten lägenhet 1:a på 50 kvm och det är EN STOR etta för att vara en etta...hihi Han har fått et 2-a ... ...

Av Monica - 1 januari 2012 19:55

Hej!!!   Det var ett tag sedan jag orkade logga, men nu skall jag göra en lite påhälsning.. Jag har ju haft det ganska tufft en lång period under hel december, varit ur gängorna men har fixat jul och nyår så nu är det bara att blicka framåt. ...

Av Monica - 14 december 2011 22:33

Hej Igen!!!     Ja nu har det varit Lucia och vi har köpt en massa juklappar.. MEN det känns ändå inte som det skulle vara jul inom någion vecka????   Imorgon skall vi till Far och lämna ifrån oss någon julklapp till honom, han vill ha ...

Av Monica - 12 december 2011 13:32

Hej igen....   Det var ett tag sedan, jag har haft fullt upp med både livet och jobb och sjuka/gamla föräldrar som behöver mig...   Ja, mitt iiv rullar på med varken glädje eller sorg...det känns inget på sätt o vis..förstår inte hur man ka...

Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards