moaslife

Alla inlägg under oktober 2009

Av Monica - 16 oktober 2009 14:25

Nu så har gubben och jag fått varsin SVIN-spruta...

Så nu kan alla svin komma för ni har inte chans på ossSkrattande (hoppas vi)Tungan ute

Var och handlade lite god mat till helgen och några goda öl det är ju helg och då vill man ju ha lite mys.


Min lille far som åkte in på hjärtinstensiven igår får idag komma hem...pigg och glad verkar det som.

Skönt att det gick bra denna gång också...undrar hur många ggr han kan orka att få sådana anfall i hjärtat, antingen är det infarkt eller "bara"  ett kärlkrampsanfal men påfrestande för denna gamla kropp.Obestämd


Ikväll blir det IDOL och en myskväll i soffan...

Ha det bäst

Moa

Av Monica - 15 oktober 2009 22:11

Ja gud så skönt det skall bli att få vara ledig i hela 4 dagar.Skrattande

Men, det blir väl att besöka min lille far som återigen ligger på Huddinge sjukhus för hjärtbesvär.

Vi vet inte i  dagsläget om det var en infarkt eller "bara" ett kärlkrampsanfall, nog så smärtsamt.Skrikandes

Ingemar hade kommit överens att köra honom idag  till Huddinge gör en uppföljning av han kateter, och en koll,  men på väg till Huddinge så fick far ont som fan i bröstet så det var bara för Ingemar att styra mot akutintaget istället.

Där tog dom hand om far och satte in smärtstillande och syrgas och en massa prover togs på honom...OM det skulle vara en infarkt. Ingemar fick också åka upp till urologavdelninge och avboka besöket och få en ny tid. Han väntade tills far kom upp på en avdelning och där bad han sköterskan att meddela fars hemstjänst att han låg inne.


Ja så vi får väl  som sagt besöka honom i helgen om han nu får ligga kvar eller om far tjatar om att han vill åka hem för han är en sån person som ligger på sjukhus och är "duktig" säger alltid att han mår så bra och han kan gott åka hem för det  klarar han ...hmmm men det sa Ingemar ifrån han klarar sej INTE...Han behöver mycket hjälp och nu om någonsin behöver han få flytta till ORREN´s servicehus i Tumba.


Ja ja vi får se men nu skall vi sussa kudden gubben och jag, för imorron skall jag till Nynäsakuten och få förnyade recept och kanske få svin-sprutan.


Ha det bäst

Moa

Av Monica - 14 oktober 2009 22:37

Alltså jag längtar sååååååå mycket efter våran lill-gubbe  KAXE som tyvärr fick sluta sina dagar i maj för en akut diskbråcks åkomma , 5 år blev han bara. Veterinären föreslog operation men NEJ...ALDRIG ...skall han få gå igenom en sån stor operation som är mkt påfrestande och mkt krävs av oss och framförallt av hunden...och som inte kan lova några garantier att han skulle bli frisk.

 

Kaxe som 4-åring sååå fin och underbar.


Ja man får väl försöka att komma över sorgen men lätt är et inte det skall gudarna veta.

Jag är ju lite inne på att vi skall skaffa oss en ny liten varelse om några år och då INTE  en tax för det finns bara en TAX och det är KAXE, så då kanske det blir en lite franks bulldog....så underbara eller hur???

 

Denna lilla varelse heter Ragnhild...är hon inte underbara en sån vill jag HAAAAAAAAA

Nåväl vi får ge oss lite till tåls för det är lång väntetid på sådana "FRALLOR".

Ha det bäst

Moa

Av Monica - 14 oktober 2009 11:58

Ja det känns ju härligt för jag skall bara jobba 2 dagar denna vecka sedan är jag ledig i hela 4 dagar.

Wow det skall bli härligt.Skrattande

Vi skall visserligen åka runt lite, för vi skall besöka min lilla mor i Hägersten, och så min lilla far i Tumba.

Sen skall vi väl påta lite i vår lilla trädgård, plantera lite löka så att det blir fint i vår när dom kommer upp.

Jaaaa, gud om det ändå kunde vara vår , jag är nämligen ingen höst-/eller vintermänniska. Jo, om det är en riktig vinter med snö och ungefär 5-10 minusgrader DÅ trivs jag för då är det ljust ute av snön och tyst o rent på vägarna.


Denna vinter kanske vi kommer iväg till Boliden och Ingemar´s barn o barnbarn , för jag skall få åka SCOOTER jippiiie det skall bli skitkul. Tänk att åka scooter upp på fjället och ha varm choklad och mackor med sej eller grillkorv att grilla över en öppen eld...i vårsolen när snön gnistrar det är vinter på riktigt inte denna smörja som vi har här nere.Flört


Nu skall vi ut och njuta av solen lite innan jag åker iväg till jobbet för att jobba kväll.

Få se vad denna kväll har att bjuda påRynkar på näsan


Vi hörs!!!!Kyss

Moa



Av Monica - 13 oktober 2009 22:26

Ja böljande var det allt....det blåste halv storm ute på Ålands hav inatt men inte hörde vi något gubben och jag.

Nej nej, vi har hade ätit en underbar buffé och druckit en massa vin, och sedan dansat kvällen lång efter  Leif Kronlunds orkester, där Ingmar Nordström var gästartist.

Så blåsten hörde vi som sagt inte fast det var kraftiga smällar mot fören sa en del som hade varit vakna och blivit störda av allt oväsen. Cinderella begav sej inte ut på stockholms skärgård förrän 20.10 igår kväll, orsaken var lite oklar en del sa att det var något fönster som var trasigt och en del sa att det var för blåsten, inget vet riktigt. Men sen satte han snabb fart på skutan och hann ikapp tiden för att sedan vila i Mariehamn.

I morse var det fortfarande mkt vågot på havet så när vi skulle äta av den underbara frukostbuffén så fick vi parera så att vi inte gick på varandra, så mkt blåste det.

Men vad fin Cinderella har blivit sedan den fick lite renovering i somras, så ljus och fräsch med en kanonöverblick över alla goda och fräscha maträtter...mmmmmmmums så gott det var.Tungan ute


Taxfree-shopen gav oss lite mer att bära hem än vad  vi hade när vi anlände till båten...lite av varje smått o gott kom nerhoppande i kassarna.

Gubben fick deo-stick Ck one...jag fick en ny ljuvlig Edt och så lite drickbart och ätbart såsom lite choklad till darlingen Elin och hallonbåtar till min lilla mor som älskar godis.


Nåväl nu känner man sej att både magen och levern får allt vila sej en hel del nu ifrån allt skräp man tillfört den stackars kroppen. Nu blir det vila, vila...och återigen en smaaaal diet i varje fall för min del huruvida min älskling Ingemar kommer att följa min stil det får framtiden utvisa.ObestämdFlört


God natt och sov gott alla ni....

Må väl

Moa

Av Monica - 12 oktober 2009 15:13

Morsning och good bye...nu sticker vi ut på böljande blå ett dygn.Skrattande


Det skall bli jättetrevligt att få lufta dom lurviga i en svingande dans och få käka  gott, och få se till att laxen, korven, skinkan och sillen , och inte att förglömma vinet ...sänker sej i min kropp innan läggdax inatt.Tungan ute


Vi är nyrakade (gubben) Skäms nydushade och frissade i barret så nu är vi redoSkrattande


Höres imorron när vi anlänt fast land...good bye

Skepp ohoj

Moa

Av Monica - 11 oktober 2009 22:17

Jag säger då det, VILKEN HELG...fy fan säger jag.SkrikandesFoten i munnen

Blir man inte tokig på att jobba med sådana sjuka människor så är det undrens tider nu.

Hmmmm så jobbigt det har varit i denna helg...det går inte att förklara för några som inte har jobbat eller jobbar med ADHD, autistiska människor. Det går dagar då det går galant inga som helst problem men så kommer dom in i skov som blir helt hopplösa att få bukt med, så vi får pussla med personalfrågan och extra vak och vise versa. Extra medicinering så att dom andra som bor på gruppbostaden skall ha en sportslig chans att få komma till tals med sina behov och önskemål....ja listan kan bli lång om detta fenomen hjärnspöken som krånglar. Stackars människor för det är ju i grund och botten dom som har dessa sjukdomar som LIDER  mest och mår mest dåligt, för vi personal kan ju eventuellt koppla av när vi är lediga. Men det är lite svårt att koppla av för man funderar ju lite granna ändå hur det kan vara när man kommer tillbaka efter någon eller några dagars ledigt. Det blir som en ångest man vill ju inte må så dåligt att man inte kan göra ett bra jobb för alla andra på GB.Obestämd knepigt värre är det det går inte att komma ifrån.


Nåväl imorron skall gubben och jag åka iväg på en dygnskryssning till Åland, där skall vi käka och dricka gott och dansa till Leif Kronslunds orkester. Det skall bli skönt med lite avkoppling och miljöombyte efter denna förfärliga pärs. Fyyyyy för den ledeRynkar på näsan


Nu så känner jag mej så trött och min gubbe känner nog likadant för han har suttit i en taxi-bil i 12 timmar idag och tjänat ihop lite mer kosing till vår efterlängtade Thailandsresa i mars....troligtvis...Flört


Vi hörs om nån dag och då skall jag tala om hur det var på Ålandsbåten Cinderella...

Må så gott

Moa



Av Monica - 9 oktober 2009 10:46

Ja, tänk va fort veckorna går, jag tycker inte det var länge sedan jag jobbade helg.Rynkar på näsan

Nu kommer jag att jobba ett helt dygn. från kl 15.00 idag och till 15.00 imorron. Söndag 9-15.00

Ikväll blir det till att softa ganska mycket....middag med dom boende, fika vid tv-soffan och sen IDOL.

En del boende sitter med oss i soffan.  en del åker ut på fredagsnöjen.

Kl. 23.30 slutar min arbetskväll för då kommer en boende hem från Bergfoten där hon har varit och dansat disco.


Solskenet håller i sej fortfarande och det kan man  ju inte klaga på...sååååå fint är det men nu böjar alla löven ramla ner och då blir det inte nådigt ute slipprigt och mörkt och grått...fy fasen inte kul.Skrikandes


Så, gubben och jag har bestämt oss för att åka på en dygnskryssning på måndag-tisdag, till Åland med Cinderella och dansa till Leif Kronlunds orkester...dom är i våran ålder så det kan bli nice.Flört

Äta gott och dricka gott och shopa lite och bara njuta av en skön båtresa i skärgården.


Vår lilla katt Leo 10 år har inte mått så värst bra på sista tiden, han kräks och jamar ganska mkt, kissar illa och dricker massor. Han mår inte riktigt bra tycker vi, men idag så såg han så pigg ut så vi avvakta med vet.besök


Elin´s Delta kommer till oss varje morgon nu och är hos oss då Elin skall praktisera på en förskola i hela 5 veckor, så hon kommer tidigt och går direkt till soffan i tv-rummet och fortsätter att sova. Hon är INTE  van att gå upp så tidigt så hon sover gärna vidare några timmar tills vi kommmer ner från övervåningen.  Hmmm skönt att sova  länge när man kan.Skrattande


Ha det bäst i helgen alla ni som har förmånen att vara ledigaCool

Moa


Presentation


Namn: Monica
Intressen: Läsa, kolla film, matlagning, påta i trädgården
Arbetar: nix, pensionär
Bor: Nynäshamn
Civilstatus: Gift med en Norrlänning
Ålder: 64 år

Här kommer jag att blogga om ditt och datt direkt ur mitt hjärta.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards